Monday, April 16, 2012

Pejabat Agama Daerah Setiu

Salam, hai dan hola.

Pagi tadi before masuk kerja, g pejabat agama dulu. Hantar borang yang telah siap diisi dan sertakan salinan yang dikehendaki. Fuh. Tak ada interview. Suka :)

Tapi sebelum pegawai tu terima borang, kena la tanya2 kan. Soalan biasa aja. Berapa hantaran? Letak mas kahwin berapa? Lepas tu aku bagitahu la jumlahnya berapa. Pegawai tu pun cakap, tu saja la tu nak suruh tok kadi tergeliat lidah nak sebut. :) Alaa. tak kot. Mas kahwin biasa-biasa saja. Hehe.
senyum...

Pegawai tu suruh tukar tapi aku senyum saja. Senyum dan terus tersenyum. Kira2 xnak tukar dah. Lepas tu beliau suruh bayar RM5.00. So bayar la. Dah kira settle la kan. Beliau minta datang lagi next week untuk collect borang yang telah siap diproses tu. Ok. Baiklah.
senyum tak perlu kata apa-apa
Tapi sebelum beredar, aku sempat lagi ajukan beberapa soalan cepu mas. Soalan sama yang aku tanya ngan tok kadi yang aku jumpa semalam. Boleh rujuk SINI.

p/s: Dah capai kata putus. Dah bincang ngan akak dan family. Dia orang pun setuju. Mudah-mudahan majlis aku berjalan lancar. InsyaAllah.
p/s/s: Maksudnya duit makin laju keluar.



No comments:

Post a Comment