Thursday, May 3, 2012

Cuti 1 Mei : Rantau Panjang

Salam, hai dan hola.

Cuti 1 Mei lepas, family and aku pergi ke Kelantan. 7 orang bersesak-sesak dalam sebuah kereta wira. Fuh! dah la perjalananan ke sana makan masa 2 jam. Nasib baik tak cramp kaki. Dalam kereta tu ada 5 orang dewasa dan 2 orang kanak-kanak. Haha. Macam sardin dah.

Kelakar. Korang pandai baca jawi tak? Kat tepi tu ada translation.
Ekceli, ada apa kat Kelantan? Of coz la ada kawasan zon bebas cukai kan. Hehe. Kali ini kami ke Rantau Panjang pula, konon-kononnya nak g beli peralatan dapur umah sewa aku bersama bakal suami nanti. Majlis kahwin belum lagi, tapi dah nak siapkan barang rumah. Tercepat la pulak.
Set periuk bertelinga. Cap buaya tu. Tahan lama katanya.
Sebetulnya akak aku nak hadiahkan aku set periuk, jadi dia ajak aku supaya boleh pilih sendiri jenis macam mana yang aku nak. Alhamdulillah. Bagus jugak kan orang bagi hadiah nie. Jimat sikit. :)
Kuali dan steel jug beli sendiri. Sudu dan garfu mak hadiahkan.
whistling kettle. kalo terlupa, boleh dengar la kan bila air dijerang dah masak.

Lepas siap membeli di Zon Bebas Cukai Rantau Panjang, kami meneruskan rombongan ke KB Mall. Misi sulit untuk membeli hadiah istimewa dan rahsia kepada bakal suami. Banyak-banyak dah aku pilih tapi tak jumpa warna yang sesuai. So tak jadi beli lagi. Nexttt time.

Alih-alih aku just beli contact lens untuk dipakai masa majlis nanti. Tapi semua orang sarankan kat aku pakai sebulan sebelum majlis. Nie dah 24 hari dah, tak dan lagi nak pakai-pakai. Hopefully after balik dari trip dari Kerteh nanti.
R - 4.50, L - 3.75
p/s: Hadiah istimewa untuk orang yang istimewa jugak!

1 comment:

  1. tak biasa pakai contacts eh? kalau mcm tu kene biasakan.. at least 2 minggu sblm majlis, kalau tak nanti mata merah2 gatal2 pulak. :)

    ReplyDelete