Saturday, February 15, 2014

Hutan Bandar MPJBT Mutiara Rini

Salam and hai.

Jom jogging. First time g hutan bandar mutiara rini. Best sangat. Bawa cik fateen hirup udara segar. Husband pula nak berjogging katanya. Nak bagi jantung sihat. Kesihatan amatlah penting!!! Jagalah ia untuk memastikan kesejahteraan kepada anak anak anda. Kita belum tahu keadaan kita akan datang macam mana kan. Alhamdulillah. Ada kesedaran untuk jaga kesihatan. Insyaallah nanti aktiviti macam nie akan jadi our must have weekend outing.

Hutan bandar ini tempatnya bersih. Luas. Banyak juga kemudahan yang disediakan selain dari trek tuk jogging. Boleh berbasikal. Berkayak. Masih dalam pembinaan trek untuk main kereta mainan remote control tu. Yang tempat warm up n cool down tu pun banyak. Ala...yg ada cam jongkang jongket, kayuh2 pakai kaki tu, built up arm muscle tu. Ada pelbagai pondok rehat. Ada rumah limas sarawak. Rumah terengganu. Macam2 la. Tak sempat nak baca satu2. Ummi fateen sibuk jogging sambil tolak fateen dalam stroller. Bukan main suka lagi dia. Anak ummi! Semua orang nak ditegur.

Selain itu ada pondok terapung. Kami teruja bila nampak banyak gila tortoise. Husband pulak siap campak makanan lagi bagi tortoise makan. Berduyun2 yang datang. Lapar agaknya. Banyak ekor jugak ada. Around 30 ekor. Siap kira! Heh. Kebetulan bawa bekal otak otak kempas. Buat alas perut. Nantikan ada yang pengsan tak breakfast. Huhu. Dalam dua tiga keping husband bagi. Tortoise sekarang dah modern. Tak makan kangkung dah. Hihi.

2 comments:

  1. che jan, bekalan nya mcm byk je.. hihihi.. kejap je fateen da besar kan.. aunty rad xsempat lg nk g jumpa awk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah. satu bekas untuk cik fateen. bawakan bubur. satu bekas lagi untuk kami. hehe. popia otak2 kempas.

      Delete